Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.05 (5)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Grzegorzewski" za jedno z najważniejszych wydarzeń sezonu, powinni być przynajmniej konsekwentni! Spektakle Jerzego Grzegorzewskiego w miarę upływu lat są coraz mocniej skoncentrowane na nim samym. W "Studium o Hamlecie" przez scenę przemawiał niezrozumiany, odrzucony twórca; w najnowszym spektaklu "On. Drugi powrót Odysa" szczerość posuwa się dalej. To strumień świadomości artysty-alkoholika, zapis stadiów zacierania się rzeczywistości, obsesji, rozczarowań. Wielki monolog autorstwa córki inscenizatora Antoniny, kapitalnie wykonany przez Jerzego Radziwiłowicza w malarskiej scenerii typowej dla Grzegorzewskiego, bardzo wyraźnie tym razem dotkniętej destrukcją (fotele pierwszych rzędów wyglądają jak po przejściu tajfunu). Drugą część przedstawienia stanowi parafraza III aktu "Powrotu Odysa" Wyspiańskiego, równie rozpaczliwa
Grzegorzewski" za jedno z najważniejszych wydarzeń sezonu, powinni być przynajmniej konsekwentni! Spektakle Jerzego Grzegorzewskiego w miarę upływu lat są coraz mocniej skoncentrowane na nim samym. W "Studium o Hamlecie" przez scenę przemawiał niezrozumiany, odrzucony twórca; w najnowszym spektaklu "On. Drugi powrót Odysa" szczerość posuwa się dalej. To strumień świadomości artysty-alkoholika, zapis stadiów zacierania się rzeczywistości, obsesji, rozczarowań. Wielki monolog autorstwa córki inscenizatora Antoniny, kapitalnie wykonany przez Jerzego Radziwiłowicza w malarskiej scenerii typowej dla Grzegorzewskiego, bardzo wyraźnie tym razem dotkniętej destrukcją (fotele pierwszych rzędów wyglądają jak po przejściu tajfunu). Drugą część przedstawienia stanowi parafraza III aktu "Powrotu Odysa" Wyspiańskiego, równie rozpaczliwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego