Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
euforii, nostalgii, pastiszu, niekonsekwencji. Nie ma w nim podziału na kulturę "wyższą" i "niższą" albo tworzenia ważnych etycznych dystynkcji w ofercie kulturalnej. Jameson [1984] traktuje postmodernizm jako "logikę kulturową kapitalizmu", choć sam postmodernizm programowo odrzuca wszelką logikę.
Polityczne i moralne konsekwencje postmodernizmu są oczywiste. Ogólne jego nastawienie jest apolityczne i amoralne. Nie ma ustalonych celów postępu politycznego, poza tworzeniem coraz większych możliwości zabawy dla coraz większej liczby ludzi. Jest przychylny wobec komercjalizacji; komercjalizacja bowiem promuje nieustanną zmianę mody, poszukiwanie nowości, ekstazy.
Wiele cech współczesnych mediów wiąże się z postmodernizmem. Globalna kultura zdaje się pozbawiona wartości, w istocie propaguje zachodni konsumeryzm, indywidualizm
euforii, nostalgii, pastiszu, niekonsekwencji. Nie ma w nim podziału na kulturę "wyższą" i "niższą" albo tworzenia ważnych etycznych dystynkcji w ofercie kulturalnej. Jameson [1984] traktuje postmodernizm jako "logikę kulturową kapitalizmu", choć sam postmodernizm programowo odrzuca wszelką logikę. <br>Polityczne i moralne konsekwencje postmodernizmu są oczywiste. Ogólne jego nastawienie jest apolityczne i amoralne. Nie ma ustalonych celów postępu politycznego, poza tworzeniem coraz większych możliwości zabawy dla coraz większej liczby ludzi. Jest przychylny wobec komercjalizacji; komercjalizacja bowiem promuje nieustanną zmianę mody, poszukiwanie nowości, ekstazy.<br>Wiele cech współczesnych mediów wiąże się z postmodernizmem. Globalna kultura zdaje się pozbawiona wartości, w istocie propaguje zachodni konsumeryzm, indywidualizm
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego