Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
reklamowego oraz jej wpływ na zachowanie spójności między kolejnymi komunikatami, tworzącymi określoną kampanię. Zapis metaforyczny wymaga osłabienia podstawowej funkcji oznaczającej, która określa warstwę wizualną przekazu. Wiąże się to z mniej lub bardziej ostrą negacją dosłowności. W pełnej formie metafora określa relacje między elementami kodu wizualnego w sposób oparty na współdziałaniu analogii i kontrastu, wywołując w efekcie wrażenie "podobieństwa w niepodobieństwie". Przy jednoczesnej możliwości określenia znaczenia elementu warstwy wizualnej na poziomie przedstawiającym oraz symbolicznym, odbiorca może go interpretować w odniesieniu do planu treści o silnie rozmytym zakresie. Silna metaforyczność związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia
reklamowego oraz jej wpływ na zachowanie spójności między kolejnymi komunikatami, tworzącymi określoną kampanię. Zapis metaforyczny wymaga osłabienia podstawowej funkcji oznaczającej, która określa warstwę wizualną przekazu. Wiąże się to z mniej lub bardziej ostrą negacją dosłowności. W pełnej formie metafora określa relacje między elementami kodu wizualnego w sposób oparty na współdziałaniu analogii i kontrastu, wywołując w efekcie wrażenie "podobieństwa w niepodobieństwie". Przy jednoczesnej możliwości określenia znaczenia elementu warstwy wizualnej na poziomie przedstawiającym oraz symbolicznym, odbiorca może go interpretować w odniesieniu do planu treści o silnie rozmytym zakresie. Silna metaforyczność związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego