Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
w tyle wybitnych skądinąd aktorów Cussacka i Courtnaya.
Drugi wkład Niemców był zupełnym zawodem. Niewidziany, nieczytany, nietłumaczony, ledwie pamiętany Goethe okazał się niewart zachodu, przynajmniej zachodu teatralnego, który jest kosztowniejszy niż jakikolwiek inny, lecz i bardziej obowiązujący. Wszystko wokół "Claviga", cała jego otoczka anegdotyczna,

warsztatowa, psychologiczna jest zajmująca, on sam - ani trochę lub bardzo niewiele.
Ten drugi utwór dramatyczny Goethego powstał w tym samym roku (1774), w którym ukazał się jego "romans liryczny" o Werterze, zdobył mu rozgłos europejski i rozpętał falę werteryzmu. Przyszły Olimpijczyk, któremu na napisanie "Fausta" trzeba było całego życia, podobno napisał "Claviga" w ciągu tygodnia na prowokację "żony
w tyle wybitnych skądinąd aktorów Cussacka i Courtnaya.<br>Drugi wkład Niemców był zupełnym zawodem. Niewidziany, nieczytany, nietłumaczony, ledwie pamiętany Goethe okazał się niewart zachodu, przynajmniej zachodu teatralnego, który jest kosztowniejszy niż jakikolwiek inny, lecz i bardziej obowiązujący. Wszystko wokół "Claviga", cała jego otoczka anegdotyczna,<br><br>&lt;page nr=57&gt; warsztatowa, psychologiczna jest zajmująca, on sam - ani trochę lub bardzo niewiele.<br>Ten drugi utwór dramatyczny Goethego powstał w tym samym roku (1774), w którym ukazał się jego "romans liryczny" o Werterze, zdobył mu rozgłos europejski i rozpętał falę werteryzmu. Przyszły Olimpijczyk, któremu na napisanie "Fausta" trzeba było całego życia, podobno napisał "Claviga" w ciągu tygodnia na prowokację "żony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego