Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
l e ż n y. Nishida
uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany
istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia
będącego przeciwieństwem innego pojęcia".
To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie
jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. "Jednakże
Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako
trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność
Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut
jest samonegującą się 'nicością' ". Tak więc także myślenie w kategoriach
logiki klasycznej prowadzi do wniosku
l e ż n y. Nishida <br>uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany <br>istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia <br>będącego przeciwieństwem innego pojęcia". <br>To, co w jakimkolwiek sensie staje w opozycji do tego, co relatywne, nie <br>jest absolutne, ponieważ (jako antyteza) samo staje się relatywne. &lt;q&gt;"Jednakże <br>Absolut nie jest po prostu tym, co transceduje wszelkie przeciwieństwa [jako <br>trzeci element - A. K.]. Na tym właśnie polega wewnętrzna sprzeczność <br>Absolutu. Jak można więc określić prawdziwy Absolut? Prawdziwy Absolut <br>jest samonegującą się 'nicością' ".&lt;/&gt; Tak więc także myślenie w kategoriach <br>logiki klasycznej prowadzi do wniosku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego