Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
będzie - nie ma 'jaźni jednostkowej',
nie ma 'buddy' - ale dla mnie ta właśnie konkretna jaźń jest 'buddą'". Kiedy
przekazano Mazu odpowiedź ucznia, ten w pełni ją zaaprobował, ostatecznie
potwierdzając jego 'oświecenie', ponieważ upewnił się, iż Damei naprawdę
pojął, na czym polega 'pustka'. Nie zatrzymał się bowiem na pojęciu
'pustki' jako antytezie bytu (braku bytu), tylko zrozumiał paradoks "pustki,
która nie jest pustką". Mazu wielokrotnie podkreślał, iż nie należy traktować
'natury buddy' jako 'rzeczy'. Pewien mnich, słysząc, że Mazu naucza, iż "nie
ma 'jaźni jednostkowej' i nie ma 'buddy' ", zapytał go: "Czy oprócz 'jaźni
jednostkowej' i 'buddy' coś jeszcze istnieje?". Mazu odpowiedział
będzie - nie ma 'jaźni jednostkowej', <br>nie ma 'buddy' - ale dla mnie ta właśnie konkretna jaźń jest 'buddą'".&lt;/&gt; Kiedy <br>przekazano Mazu odpowiedź ucznia, ten w pełni ją zaaprobował, ostatecznie <br>potwierdzając jego 'oświecenie', ponieważ upewnił się, iż Damei naprawdę <br>pojął, na czym polega 'pustka'. Nie zatrzymał się bowiem na pojęciu <br>'pustki' jako antytezie bytu (braku bytu), tylko zrozumiał paradoks "pustki, <br>która nie jest pustką". Mazu wielokrotnie podkreślał, iż nie należy traktować <br>'natury buddy' jako 'rzeczy'. Pewien mnich, słysząc, że Mazu naucza, iż "nie <br>ma 'jaźni jednostkowej' i nie ma 'buddy' ", zapytał go: "Czy oprócz 'jaźni <br>jednostkowej' i 'buddy' coś jeszcze istnieje?". Mazu odpowiedział
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego