Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2895
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
prawie zawsze bohaterami i miejscem (np. "Stawka większa niż życie") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "Czarne chmury").
Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna "MASH" Roberta Altmana i serial pod takim samym tytułem (najdłuższy serial amerykańskiej telewizji: 1972-83).
Na tym przykładzie widać, że trudno sprawić, by oba dzieła (pierwotne i jego nowa wersja) miały tych samych zwolenników. To efekt nieco innego stylu obu filmów i zresztą słusznie, bo przecież nie ma sensu niewolniczo
prawie zawsze bohaterami i miejscem (np. "&lt;name type="tit"&gt;Stawka większa niż życie&lt;/&gt;") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "&lt;name type="tit"&gt;Czarne chmury&lt;/&gt;"). <br>Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna &lt;name type="tit"&gt;"MASH"&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Roberta Altmana&lt;/&gt; i serial pod takim samym tytułem (najdłuższy serial amerykańskiej telewizji: 1972-83).<br>Na tym przykładzie widać, że trudno sprawić, by oba dzieła (pierwotne i jego nowa wersja) miały tych samych zwolenników. To efekt nieco innego stylu obu filmów i zresztą słusznie, bo przecież nie ma sensu niewolniczo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego