Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
jedno słowo. Allen zawsze był nieodrodnym dzieckiem swojej epoki, a jego filmy krytycy traktowali jako swoistą kronikę życia nowojorskiej inteligencji. Jeśli zatem autor "Życia i całej reszty" zmienia front i pokazuje narastającą w głowie bohatera psychozę z powodu zagrożenia antysemityzmem, to pewnie coś musi być na rzeczy. Nowy Jork po apokalipsie stanowi jednak tylko tło dla zupełnie innej opowieści, która toczy się pomiędzy młodym (Biggs) a starym Allenem. Zaskakująca jest bowiem nie tylko metamorfoza postaci stworzonej i granej przez reżysera, ale także podwójna perspektywa, z jakiej patrzy on na samego siebie.

Nie ulega przecież wątpliwości, że Jerry Falk, grany przez dwudziestoparoletniego
jedno słowo. Allen zawsze był nieodrodnym dzieckiem swojej epoki, a jego filmy krytycy traktowali jako swoistą kronikę życia nowojorskiej inteligencji. Jeśli zatem autor "Życia i całej reszty" zmienia front i pokazuje narastającą w głowie bohatera psychozę z powodu zagrożenia antysemityzmem, to pewnie coś musi być na rzeczy. Nowy Jork po apokalipsie stanowi jednak tylko tło dla zupełnie innej opowieści, która toczy się pomiędzy młodym (Biggs) a starym Allenem. Zaskakująca jest bowiem nie tylko metamorfoza postaci stworzonej i granej przez reżysera, ale także podwójna perspektywa, z jakiej patrzy on na samego siebie.<br><br>Nie ulega przecież wątpliwości, że Jerry Falk, grany przez dwudziestoparoletniego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego