Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Anna Rozalska
Tytuł: strona o sztuce i informatyce
Rok wydania: 2001
Rok powstania: 2004
treściami w sztuce, które przemawiają najskuteczniej do widza. Moje wybory twórców są wypadkową odebranego wykształcenia i gustów estetycznych, kompromisem między akademickim pojmowaniem dziejów sztuki i osobistymi decyzjami. Wybrani twórcy to ci, których obrazami najchętniej zapełniłoby się swą prywatną galerię, które się najlepiej pamięta, do których się wielokrotnie powraca. Sama postać artysty malarza również stanowi wzorzec godny podziwu i szacunku dla drogi twórczej.
10 ulubionych polskich artystów plastyków
* Stanisław Wyspiański
* Jacek Malczewski
* Józef Mehoffer
* Artur Grottger
* Maurycy Gottlieb
* Jan Stanisławski
* Xawery Dunikowski
* Aleksander Gierymski
* Józef Gielniak
* Zdzisław Beksiński
Uzasadnienie pierwszego miejsca

Moim zdaniem pierwszeństwo przyznać należy Stanisławowi Wyspiańskiemu (1869 - 1907) jako najwybitniejszej postaci
treściami w sztuce, które przemawiają najskuteczniej do widza. Moje wybory twórców są wypadkową odebranego wykształcenia i gustów estetycznych, kompromisem między akademickim pojmowaniem dziejów sztuki i osobistymi decyzjami. Wybrani twórcy to ci, których obrazami najchętniej zapełniłoby się swą prywatną galerię, które się najlepiej pamięta, do których się wielokrotnie powraca. Sama postać artysty malarza również stanowi wzorzec godny podziwu i szacunku dla drogi twórczej. <br>10 ulubionych polskich artystów plastyków <br>* Stanisław Wyspiański <br>* Jacek Malczewski <br>* Józef Mehoffer <br>* Artur Grottger <br>* Maurycy Gottlieb <br>* Jan Stanisławski <br>* Xawery Dunikowski <br>* Aleksander Gierymski <br>* Józef Gielniak <br>* Zdzisław Beksiński <br>Uzasadnienie pierwszego miejsca<br><br>Moim zdaniem pierwszeństwo przyznać należy Stanisławowi Wyspiańskiemu (1869 - 1907) jako najwybitniejszej postaci
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego