Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
pisarza, artysty czy kompozytora może przechodzić rozmaite modulacje, przyśpieszenia i zwolnienia. Napisane aleksandrynem, jedenasto- lub trzynastozgłoskowcem teksty z różnych okresów życia danego poety nie są tożsame pod względem rytmicznym.

Poświęcone rytmowi prace Meschonnica pokazują rzecz bardzo istotną - rytm nie wiąże się jedynie z estetyką harmonii, wiąże się też z estetyką arytmii, dysharmonii, czego dowodzi współczesne pisarstwo i sztuka (taniec, malarstwo, muzyka, film).
Proponowana przez Meschonnica krytyka rytmu w gruncie rzeczy niczego nie obala, a jedynie weryfikuje dotychczasowe stanowiska teoretyczne dotyczące rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. . Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona
pisarza, artysty czy kompozytora może przechodzić rozmaite modulacje, przyśpieszenia i zwolnienia. Napisane aleksandrynem, jedenasto- lub trzynastozgłoskowcem teksty z różnych okresów życia danego poety nie są tożsame pod względem rytmicznym.<br><br>Poświęcone rytmowi prace Meschonnica pokazują rzecz bardzo istotną - rytm nie wiąże się jedynie z estetyką harmonii, wiąże się też z estetyką arytmii, dysharmonii, czego dowodzi współczesne pisarstwo i sztuka (taniec, malarstwo, muzyka, film).<br>Proponowana przez Meschonnica krytyka rytmu w gruncie rzeczy niczego nie obala, a jedynie weryfikuje dotychczasowe stanowiska teoretyczne dotyczące rytmu, otwiera nowe możliwości poszukiwania sposobów, w jakie teksty znaczą. &lt;gap&gt;. Metodologiczną skuteczność teorii Meschonnica potwierdzają np. analiza prozy Claude Simona sporządzona
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego