Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali w produkcji i marketingu. Jako przykład takich przedsiębiorstw można podać szwajcarski Jacobs Suchard i szwedzki SKF; firmy te dokonały konsolidacji asortymentu produktów i nastawiły się na działania w dużej paneuropejskiej skali.
Czynnikiem sprzyjającym nasileniu się konkurencji na Jednolitym Rynku Wewnętrznym Unii Europejskiej jest zwiększenie się liczby firm spoza tego regionu, a zwłaszcza przedsiębiorstw amerykańskich i japońskich. Już w 1992r. wartość japońskich inwestycji bezpośrednich na rynku ówczesnej EWG wynosiła 13,3mldUSD, co
ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali w produkcji i marketingu. Jako przykład takich przedsiębiorstw można podać szwajcarski Jacobs Suchard i szwedzki SKF; firmy te dokonały konsolidacji asortymentu produktów i nastawiły się na działania w dużej paneuropejskiej skali.<br>Czynnikiem sprzyjającym nasileniu się konkurencji na Jednolitym Rynku Wewnętrznym Unii Europejskiej jest zwiększenie się liczby firm spoza tego regionu, a zwłaszcza przedsiębiorstw amerykańskich i japońskich. Już w 1992r. wartość japońskich inwestycji bezpośrednich na rynku ówczesnej EWG wynosiła 13,3mldUSD, co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego