Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 24
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Automobilklubu

*

Na liście startowej Jazdy Księcia Henryka z 1909 roku widnieje wiele nazwisk kierowców, którzy trwale zapisali się w historii motoryzacji. Oprócz Augusta Horcha czy braci Wilhelma i Ludwiga Oplów, górzystymi drogami Galicji jechali 11 czerwca 1909 roku także Ettore Bugatti, późniejszy twórca słynnych samochodów wyścigowych i luksusowych. Kierował on automobilem "deutz", w której to firmie był wówczas konstruktorem. Własną fabrykę miał założyć dopiero w następnym, 1910 roku. Przez Galicję jechał też słynny konstruktor Ferdynand Porsche samochodem "austro-daimler" (w tej fabryce, mieszczącej się w Wiener Neustadt był w owym czasie głównym konstruktorem). W 1910 roku to właśnie Porsche wygrał Jazdę
Automobilklubu<br><br>*<br><br>Na liście startowej Jazdy Księcia Henryka z 1909 roku widnieje wiele nazwisk kierowców, którzy trwale zapisali się w historii motoryzacji. Oprócz Augusta Horcha czy braci Wilhelma i Ludwiga Oplów, górzystymi drogami Galicji jechali 11 czerwca 1909 roku także Ettore Bugatti, późniejszy twórca słynnych samochodów wyścigowych i luksusowych. Kierował on automobilem "deutz", w której to firmie był wówczas konstruktorem. Własną fabrykę miał założyć dopiero w następnym, 1910 roku. Przez Galicję jechał też słynny konstruktor Ferdynand Porsche samochodem "austro-daimler" (w tej fabryce, mieszczącej się w Wiener Neustadt był w owym czasie głównym konstruktorem). W 1910 roku to właśnie Porsche wygrał Jazdę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego