Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani celowy, ani
przyczynowo-skutkowy, ponieważ wszelkie zmiany mają swoje źródło
w wewnętrznej sprzeczności świata. Najmniejsza zmiana jednego elementu
powoduje symultaniczną zmianę wszystkich innych elementów, a to prowadzi
do kolejnych symultanicznych zmian. "Rzeczy są przez nas tworzone, ale
stają się czymś autonomicznym i maja na nas wpływ - rzeczy tworzą nas.
Co więcej, nasza kreatywność także powstaje ze świata rzeczy" - głosił
Nishida . 'Nicość absolutna' jest dynamicznym i kreatywnym miejscem,

w którym wszystko ciągle na nowo ustanawia siebie w relacji 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości' - wszystko jest tożsame (aspekt jedności), nie
tracąc przy tym swoich indywidualnych
w sobie formą kreatywności, a jego rozwój nie jest ani celowy, ani <br>przyczynowo-skutkowy, ponieważ wszelkie zmiany mają swoje źródło <br>w wewnętrznej sprzeczności świata. Najmniejsza zmiana jednego elementu <br>powoduje symultaniczną zmianę wszystkich innych elementów, a to prowadzi <br>do kolejnych symultanicznych zmian. &lt;q&gt;"Rzeczy są przez nas tworzone, ale <br>stają się czymś autonomicznym i maja na nas wpływ - rzeczy tworzą nas. <br>Co więcej, nasza kreatywność także powstaje ze świata rzeczy"&lt;/&gt; - głosił <br>Nishida . 'Nicość absolutna' jest dynamicznym i kreatywnym miejscem, <br>&lt;page nr=306&gt;<br>w którym wszystko ciągle na nowo ustanawia siebie w relacji 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości' - wszystko jest tożsame (aspekt jedności), nie <br>tracąc przy tym swoich indywidualnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego