Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 10.02 (40)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
racji styku kultur, z którymi mam do czynienia. Każda kultura jest przeznaczeniem danego narodu. Mam za sobą cykl wykładów dla chińskiej telewizji na ten właśnie temat. Zgłębiając kulturę kantońską, chińską, konfucjańską, hinduską, muzułmańską dochodzi się do wniosku, że nie ma uniwersalnych wartości. Nawet śmierć postrzegana jest niezwykle rozmaicie.

Czy film autorski ma dziś jeszcze narodowość? Czy można kręcić naprawdę amerykańskie filmy będąc Rosjaninem?

Sądzę, że "Uciekający pociąg" i "Kochankowie Marii" to były filmy autorskie. Niektórzy krytycy dopatrywali się w nich mrocznej filozofii rodem z Dostojewskiego. Natomiast "Tango and Cash" to prawdziwy film amerykański. Ambiwalencja moralności nie jest przecież amerykańska. Tam istnieje
racji styku kultur, z którymi mam do czynienia. Każda kultura jest przeznaczeniem danego narodu. Mam za sobą cykl wykładów dla chińskiej telewizji na ten właśnie temat. Zgłębiając kulturę kantońską, chińską, konfucjańską, hinduską, muzułmańską dochodzi się do wniosku, że nie ma uniwersalnych wartości. Nawet śmierć postrzegana jest niezwykle rozmaicie. &lt;/&gt;<br><br>&lt;who1&gt;Czy film autorski ma dziś jeszcze narodowość? Czy można kręcić naprawdę amerykańskie filmy będąc Rosjaninem? &lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Sądzę, że "Uciekający pociąg" i "Kochankowie Marii" to były filmy autorskie. Niektórzy krytycy dopatrywali się w nich mrocznej filozofii rodem z Dostojewskiego. Natomiast "Tango and Cash" to prawdziwy film amerykański. Ambiwalencja moralności nie jest przecież amerykańska. Tam istnieje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego