Typ tekstu: Audycja radiowa
Tytuł: Rozmowa o szkole i nauczycielach, o młodzieży, o turystyce
Rok powstania: 1998
udział, pamięta w ogromnym procencie, ale teraz tak, żeby nauczyć się czegoś to przeważnie, na przykład, zmierzyć opór, czegoś tam, jakiegoś przewodnika, trzeba umieć manipulować, trzeba pozwolić manipulować, trzeba, żeby uczeń wziął udział w zabawie, żeby nauczyć się rozumieć, to trzeba umieć wątpić, nauczyciel powinien mieć, znaczy nie może być autorytetem jedynym, wyrocznią absolutną, musi pozwolić uczniom nie zgodzić się z nim, no, ale to by zmieniło fundamentalnie, i daj Boże, polską szkołę, gdzie nie będzie autorytarnego nauczyciela, tylko będzie przewodnik w poznawaniu wiedzy, no, takie jest zamierzenie reformy, a czy to się uda?…
- No więc właśnie.
- Uda się, jak
udział, pamięta w ogromnym procencie, ale teraz tak, żeby nauczyć się czegoś to przeważnie, na przykład, zmierzyć opór, czegoś tam, jakiegoś przewodnika, trzeba umieć manipulować, trzeba pozwolić manipulować, trzeba, żeby uczeń wziął udział w zabawie, żeby nauczyć się rozumieć, to trzeba umieć wątpić, nauczyciel powinien mieć, znaczy nie może być autorytetem jedynym, wyrocznią absolutną, musi pozwolić uczniom nie zgodzić się z nim, no, ale to by zmieniło fundamentalnie, i daj Boże, polską szkołę, gdzie nie będzie autorytarnego nauczyciela, tylko będzie przewodnik w poznawaniu wiedzy, no, takie jest zamierzenie reformy, a czy to się uda?&#133;&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt; - No więc właśnie.&lt;/&gt; <br>&lt;who4&gt; - Uda się, jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego