Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Focus.Poznać i zrozumieć świat
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2003
definicja to "jakościowe uszkodzenie w zakresie społecznej interakcji". W zależności od nasilenia objawów autystycznych i dominacji niektórych z nich, psycholodzy wyróżniają kilka rodzajów autyzmu (m.in. autyzm głęboki, "autyzm inteligentny" zwany zespołem Aspergera). Mimo trudności w funkcjonowaniu społecznym, izolowania się od świata i "dziwnych" dla otoczenia zachowań - około 20% dzieci autystycznych wykazuje normalny poziom umysłowy, a kilka procent przejawia wybitne zdolności (np. matematyczne, muzyczne itp.). Autyzm nie jest zaburzeniem rzadkim. Jedno dziecko na tysiąc ma jego postać klasyczną (tzw. autyzm głęboki), zaś jedno na 250 wykazuje pewne autystyczne zachowania. 3 - 4 razy częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. W Polsce
definicja to "jakościowe uszkodzenie w zakresie społecznej interakcji". W zależności od nasilenia objawów autystycznych i dominacji niektórych z nich, psycholodzy wyróżniają kilka rodzajów autyzmu (m.in. autyzm głęboki, "autyzm inteligentny" zwany zespołem Aspergera). Mimo trudności w funkcjonowaniu społecznym, izolowania się od świata i "dziwnych" dla otoczenia zachowań - około 20% dzieci autystycznych wykazuje normalny poziom umysłowy, a kilka procent przejawia wybitne zdolności (np. matematyczne, muzyczne itp.). Autyzm nie jest zaburzeniem rzadkim. Jedno dziecko na tysiąc ma jego postać klasyczną (tzw. autyzm głęboki), zaś jedno na 250 wykazuje pewne autystyczne zachowania. 3 - 4 razy częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. W Polsce
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego