Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
i jednolity materiał dla każdego wersu, z obiegowymi
formułami melodycznymi, kształtowany ewolucyjnie. Podobny model charakteryzuje
styl niektórych mszy Stuligrosza (myląco określanych przez kompozytora jako
msze polskie) z polskim liturgicznym tekstem ordinarium missae wymienionych
trzech części, m.in. Mszy polskiej na czterogłosowy chór mieszany (1987) i Mszy
polskiej na chór mieszany (b.r.), ograniczony do niemal ścisłej homorytmii i
stereotypowych fraz kształtowanych na wzór pieśniowy. Częściej jednak msze tej
grupy reprezentują styl z wszystkimi, omówionymi już atrybutami rozwiązań cecylianizmu
stosowanymi swobodnie. Są to, m.in.: Missa in honorem S. Adalberti Ep[iscopi]
et Mart[yris] (1901) Kleina, Missa "Gaude Mater in honorem Resurectionis
i jednolity materiał dla każdego wersu, z obiegowymi <br>formułami melodycznymi, kształtowany ewolucyjnie. Podobny model charakteryzuje <br>styl niektórych mszy Stuligrosza (myląco określanych przez kompozytora jako <br>msze polskie) z polskim liturgicznym tekstem ordinarium missae wymienionych <br>trzech części, m.in. Mszy polskiej na czterogłosowy chór mieszany (1987) i Mszy <br>polskiej na chór mieszany (b.r.), ograniczony do niemal ścisłej homorytmii i <br>stereotypowych fraz kształtowanych na wzór pieśniowy. Częściej jednak msze tej <br>grupy reprezentują styl z wszystkimi, omówionymi już atrybutami rozwiązań cecylianizmu <br>stosowanymi swobodnie. Są to, m.in.: Missa in honorem S. Adalberti Ep[iscopi] <br>et Mart[yris] (1901) Kleina, Missa "Gaude Mater in honorem Resurectionis
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego