Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
w silnikach bez chłodzenia i z chłodzeniem powietrznym doładowywanego powietrza są rzędu 2% na każde 10C wzrostu temperatury powyżej temperatury odniesienia. Dla silników z
wodnym chłodzeniem doładowywanego powietrza straty mocy są zwykle pomijalne.
Niska temperatura otaczającego powietrza może jedynie utrudnić rozruch silnika. Powoduje również konieczność stosowania specjalnych niezamarzających cieczy chłodzących.
b. Ciśnienie atmosferyczne. Normalnie występujące wahania ciśnienia barometrycznego powodują niewielki ubytek mocy rozwijanej przez silnik. Szacunkowo można przyjąć, że spadek ciśnienia o 30 hPa powoduje w przypadku silników wolno ssących spadek mocy o 11,5%. W przypadku silników z doładowaniem, zmiany mocy są pomijalne.
Obniżenie ciśnienia atmosferycznego, wskutek zwiększenia wysokości, na
w silnikach bez chłodzenia i z chłodzeniem powietrznym doładowywanego powietrza są rzędu 2% na każde 10C wzrostu temperatury powyżej temperatury odniesienia. Dla silników z<br>wodnym chłodzeniem doładowywanego powietrza straty mocy są zwykle pomijalne.<br>Niska temperatura otaczającego powietrza może jedynie utrudnić rozruch silnika. Powoduje również konieczność stosowania specjalnych niezamarzających cieczy chłodzących.<br>b. Ciśnienie atmosferyczne. Normalnie występujące wahania ciśnienia barometrycznego powodują niewielki ubytek mocy rozwijanej przez silnik. Szacunkowo można przyjąć, że spadek ciśnienia o 30 hPa powoduje w przypadku silników wolno ssących spadek mocy o 11,5%. W przypadku silników z doładowaniem, zmiany mocy są pomijalne.<br>Obniżenie ciśnienia atmosferycznego, wskutek zwiększenia wysokości, na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego