Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
Such 1973, s. 18).



Rys. 1.1. Wzajemne powiązania celów poznania naukowego




Centralne miejsce w tym schemacie - jak widać - zajmuje cel: informatywna zawartość (wysoka). Jest on związany z pozostałymi celami. Jego centralne położenie uzasadnione jest i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane twierdzenie (hipoteza badawcza) mówi o rzeczywistości, im bogatsze jest w treść, im wreszcie więcej można z niego wyprowadzić różnorodnych konsekwencji logicznych i doświadczalnych, tym łatwiej (i dokładniej) można je będzie sprawdzić (liczniejszy i bardziej różnorodny będzie materiał empiryczny, na którym twierdzenie będzie potwierdzone). Z kolei informatywna zawartość wiedzy uwarunkowana jest jej ogólnością wyrażającą
Such 1973, s. 18).<br><br><br><br> Rys. 1.1. Wzajemne powiązania celów poznania naukowego<br>&lt;gap&gt;<br><br><br><br>Centralne miejsce w tym schemacie - jak widać - zajmuje cel: informatywna zawartość (wysoka). Jest on związany z pozostałymi celami. Jego centralne położenie uzasadnione jest i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane twierdzenie (hipoteza badawcza) mówi o rzeczywistości, im bogatsze jest w treść, im wreszcie więcej można z niego wyprowadzić różnorodnych konsekwencji logicznych i doświadczalnych, tym łatwiej (i dokładniej) można je będzie sprawdzić (liczniejszy i bardziej różnorodny będzie materiał empiryczny, na którym twierdzenie będzie potwierdzone). Z kolei informatywna zawartość wiedzy uwarunkowana jest jej ogólnością wyrażającą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego