Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
więc powiedzieć, że podstawową metodą czy też strategią, która umożliwia ciągły wzrost rozmiarów spółki, jest dywersyfikacja. Inne metody mają raczej ograniczony zasięg. Jest oczywiste, że dywersyfikacja kosztuje. Na przykład dywersyfikacja produkcji polegająca na zwiększaniu udziału produktów i asortymentów nowych w całości produkcji danego przedsiębiorstwa wymaga zwykle nakładów na inwestycje, prace badawczo-rozwojowe (B + R) i reklamę. W sumie forsowanie ekspansji firmy, bez względu na to czy odbywa się to przez dywersyfikację, czy przy użyciu innych metod, podnosi koszty i wcześniej czy później prowadzi do konfliktu z bieżącą stopą zysku i stopą dywidend. To głównie dlatego do bardziej sformalizowanych modeli menedżerskich wprowadza się
więc powiedzieć, że podstawową metodą czy też strategią, która umożliwia ciągły wzrost rozmiarów spółki, jest dywersyfikacja. Inne metody mają raczej ograniczony zasięg. Jest oczywiste, że dywersyfikacja kosztuje. Na przykład dywersyfikacja produkcji polegająca na zwiększaniu udziału produktów i asortymentów nowych w całości produkcji danego przedsiębiorstwa wymaga zwykle nakładów na inwestycje, prace badawczo-rozwojowe (B + R) i reklamę. W sumie forsowanie ekspansji firmy, bez względu na to czy odbywa się to przez dywersyfikację, czy przy użyciu innych metod, podnosi koszty i wcześniej czy później prowadzi do konfliktu z bieżącą stopą zysku i stopą dywidend. To głównie dlatego do bardziej sformalizowanych modeli menedżerskich wprowadza się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego