Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Przywiązywał dużą wagę do medytacji. Po śmierci Hongrena Shenxiu opuścił klasztor
i przez dwadzieścia lat wędrował po kraju. Ze względu na koneksje z dworem
cesarskim początkowo to właśnie on został uznany za następcę Hongrena, a nie inny
uczeń, Faru, który pozostał w klasztorze Hongrena na górze Huangmei (jap. Oť
bai).
W wieku dziewięćdziesięciu lat Shenxiu został wezwany na dwór cesarzowej Wu,
gdzie nauczał i miał wielu uczniów. Jednak cesarz Suzong uznał ostatecznie za
Szóstego Patriarchę Huinenga, co przyczyniło się do popularności tak zwanej
południowej szkoły 'oświecenia nagłego', której orędownikiem był Heze Shenhui
(jap. Kataku Jin'e, 686-760).
Shibayama Zenkei (1894
Przywiązywał dużą wagę do medytacji. Po śmierci Hongrena Shenxiu opuścił klasztor <br>i przez dwadzieścia lat wędrował po kraju. Ze względu na koneksje z dworem <br>cesarskim początkowo to właśnie on został uznany za następcę Hongrena, a nie inny <br>uczeń, Faru, który pozostał w klasztorze Hongrena na górze Huangmei (jap. O&#357;<br>bai). <br>W wieku dziewięćdziesięciu lat Shenxiu został wezwany na dwór cesarzowej Wu, <br>gdzie nauczał i miał wielu uczniów. Jednak cesarz Suzong uznał ostatecznie za <br>Szóstego Patriarchę Huinenga, co przyczyniło się do popularności tak zwanej <br>południowej szkoły 'oświecenia nagłego', której orędownikiem był Heze Shenhui <br>(jap. Kataku Jin'e, 686-760). <br>Shibayama Zenkei (1894
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego