Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dla teatru, pozwalał rozbłysnąć indywidualnościom aktorów (widać to nawet w didaskaliach - określają wygląd sceny i zachowania aktorów, nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.
Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w teatrze może liczyć banalizująca romantyczną koncepcję sztuki produkcja masowa. Teatr romantyczny wedle stylu Dumasa oznaczał tyle, co narzucenie utworowi romantycznego sztafażu - tematów, charakterów, wystroju scenicznego. Dbałość o widowisko miała być z woli autora ważniejsza niż eksponowanie tekstu dramatu. Można to ująć inaczej: tekst powinien być pisany z myślą o tym, jak wypadnie na scenie
dla teatru, pozwalał rozbłysnąć indywidualnościom aktorów (widać to nawet w didaskaliach - określają wygląd sceny i zachowania aktorów, nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.<br>Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w teatrze może liczyć banalizująca romantyczną koncepcję sztuki produkcja masowa. Teatr romantyczny wedle stylu Dumasa oznaczał tyle, co narzucenie utworowi romantycznego sztafażu - tematów, charakterów, wystroju scenicznego. Dbałość o widowisko miała być z woli autora ważniejsza niż eksponowanie tekstu dramatu. Można to ująć inaczej: tekst powinien być pisany z myślą o tym, jak wypadnie na scenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego