Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
pierwszy samochód marki Rover. Były to na początku małe autka ze słabiutkim silnikiem, wytwarzane w niewielkiej liczbie. Z czasem produkcja rosła, jednak Rover wkrótce znalazł się na pierwszym zakręcie za sprawą nietrafionej licencji na samochód niemieckiej marki Peter & Moritz. Nowe auta marnie się sprzedawały i nad fabryką pojawiło się widmo bankructwa. W 1928 r. w firmie pojawił się nowy charyzmatyczny dyrektor Spencer Wilks, który - wspomagany przez brata, zdolnego konstruktora - wyciągnął Rovera z tarapatów. Powstały nowe modele aut klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.

Ich wytwarzanie przerwano w czasie II
pierwszy samochód marki Rover. Były to na początku małe autka ze słabiutkim silnikiem, wytwarzane w niewielkiej liczbie. Z czasem produkcja rosła, jednak Rover wkrótce znalazł się na pierwszym zakręcie za sprawą nietrafionej licencji na samochód niemieckiej marki Peter &amp; Moritz. Nowe auta marnie się sprzedawały i nad fabryką pojawiło się widmo bankructwa. W 1928 r. w firmie pojawił się nowy charyzmatyczny dyrektor Spencer Wilks, który - wspomagany przez brata, zdolnego konstruktora - wyciągnął Rovera z tarapatów. Powstały nowe modele aut klasy średniej. Rover ugruntował sobie pozycję w przemyśle motoryzacyjnym jako producent wygodnych i solidnych, choć nieco mieszczańskich pojazdów.<br><br>Ich wytwarzanie przerwano w czasie II
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego