Typ tekstu: Książka
Autor: Przybylski Jerzy
Tytuł: Marynarze w walce o niepodległość Polski (1918-1920)
Rok: 1999
Zgodnie z tym rozkazem, 25 lipca w godzinach rannych zatopiono w Pińsku 13 statków w tym: "Bug", "Warta", "T 1", "T 2", "T 5", "T 6", "K 4", "D 2", "T 3", "K 3", "H 6", "P 2" i "H 4" oraz kilka motorówek (w tym "M-47") oraz kilkanaście barek i kryp166. Po wykonaniu rozkazu, dowódca flotylli wraz z grupą 6 oficerów, 56 podoficerów i marynarzy udał się ostatnim marynarskim transportem do Brześcia. Jednak i tę grupę skierowano do Modlina i do Torunia.
Jak pisze Józef Dyskant: " Na ten tragiczny dla Flotylli Pińskiej finał zdecydowany wpływ wywarły warunki hydronawigacyjne na
Zgodnie z tym rozkazem, 25 lipca w godzinach rannych zatopiono w Pińsku 13 statków w tym: "Bug", "Warta", "T 1", "T 2", "T 5", "T 6", "K 4", "D 2", "T 3", "K 3", "H 6", "P 2" i "H 4" oraz kilka motorówek (w tym "M-47") oraz kilkanaście barek i kryp166. Po wykonaniu rozkazu, dowódca flotylli wraz z grupą 6 oficerów, 56 podoficerów i marynarzy udał się ostatnim marynarskim transportem do Brześcia. Jednak i tę grupę skierowano do Modlina i do Torunia.<br>Jak pisze Józef Dyskant: "&lt;gap&gt; Na ten tragiczny dla Flotylli Pińskiej finał zdecydowany wpływ wywarły warunki hydronawigacyjne na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego