Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
reguły tej sztuki stosunkowo szybko i zdecydowanie, tak zdecydowanie, że tworzone przez niego obrazy uznać można za prowokacyjne wyzwania wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie Sulkowski. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy
reguły tej sztuki stosunkowo szybko i zdecydowanie, tak zdecydowanie, że tworzone przez niego obrazy uznać można za prowokacyjne wyzwania wobec kapistowskiej tradycji. Zrozumiałym to czyni wiele cech jego malarstwa, m. in. wspomnianą na wstępie oszczędność używanej skali barwnej. Bardzo rzadko decyduje się Fałat na przełamywanie monochromatyczności swoich prac, przez użycie barw czystych, ostrych i jaskrawych; jeśli zaś używa ich to bardzo oszczędnie i po to aby stworzyć mocne akcenty kontrastowe, które mają podkreślić ważność pewnych wyodrębnionych elementów obrazu. Taką funkcję spełnia np. czerwień piramidy w obrazie <hi rend="italic">Sulkowski</>. Ta świadoma rezygnacja z subtelności rozwiązań barwnych i preferencja dla surowej i oszczędnej gamy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego