Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
ŚRODKI KOMPOZYCJI BAZOWEJ KOMUNIKATU UTRWALANEGO W DRUKU
Dla selekcji przekazu oraz jego wstępnej identyfikacji, a więc dla sytuacji, w których skupiamy się na innych wiadomościach, lub nie jesteśmy skoncentrowani, istotne są:
- związki wielkości między komunikatem a sąsiednimi informacjami;
- sposób rozwiązania płaszczyzny;
- związki między głównymi elementami wiadomości;
- reguły zależności w układzie barw tworzących kolorystykę wiadomości oraz gradacja stopnia jasności poszczególnych elementów wizualnej części komunikatu.
Wykorzystanie ich pozwala automatycznie zawęzić pole uwagi odbiorcy do emitowanej wiadomości, zmniejszając tym samym czytelność sąsiednich komunikatów. Jeśli utrzymanie koncentracji przedłuży się i zaangażuje naszą świadomość, nastąpi różnicowanie bardziej subtelnych elementów przekazu oraz stopniowa identyfikacja ich znaczeń.
Przy
ŚRODKI KOMPOZYCJI BAZOWEJ KOMUNIKATU UTRWALANEGO W DRUKU&lt;/&gt;<br>Dla selekcji przekazu oraz jego wstępnej identyfikacji, a więc dla sytuacji, w których skupiamy się na innych wiadomościach, lub nie jesteśmy skoncentrowani, istotne są: <br>- związki wielkości między komunikatem a sąsiednimi informacjami; <br>- sposób rozwiązania płaszczyzny; <br>- związki między głównymi elementami wiadomości; <br>- reguły zależności w układzie barw tworzących kolorystykę wiadomości oraz gradacja stopnia jasności poszczególnych elementów wizualnej części komunikatu. <br>Wykorzystanie ich pozwala automatycznie zawęzić pole uwagi odbiorcy do emitowanej wiadomości, zmniejszając tym samym czytelność sąsiednich komunikatów. Jeśli utrzymanie koncentracji przedłuży się i zaangażuje naszą świadomość, nastąpi różnicowanie bardziej subtelnych elementów przekazu oraz stopniowa identyfikacja ich znaczeń. <br>Przy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego