Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
dla dzieci potrzebuje rąk, ale nie potrzebuje słów. W "Calineczce" Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę.
Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć
dla dzieci potrzebuje rąk, ale nie potrzebuje słów. W &lt;name type="tit"&gt;"Calineczce"&lt;/&gt; Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę. <br>Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego