Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
modnej wśród polskich artystów Starej Pradze, z której władze chcą zrobić drugą Starówkę. Zamiasat XIX-wiecznych kamienic wybrali peerelowski blok-tasiemiec naprzeciwko Dworca Wschodniego. Inne fragmenty prawobrzeżnej Warszawy odkryła dla siebie niemiecka artystka Jeanne Faust. Na socrealistycznym Stadionie Dziesięciolecia, kiedyś zaliczanym do najpiękniejszych na świecie, a dziś zamienionym na gigantyczny bazar, nakręciła film "Global Girl".

Zafascynowany Pragą Południe jest fotografik Jean-Marc Moser z Paryża, który na zlecenie tamtejszego konserwatora zabytków dokumentuje sakralną architekturę francuskiej stolicy. Od budowli nad Sekwaną woli warszawski Grochów - kamienice z podwórzami-studniami z czasów carskich, opuszczone fabryki, robotnicze czynszówki budowane podczas kryzysu lat 20. i 30
modnej wśród polskich artystów Starej Pradze, z której władze chcą zrobić drugą Starówkę. Zamiasat XIX-wiecznych kamienic wybrali peerelowski blok-tasiemiec naprzeciwko Dworca Wschodniego. Inne fragmenty prawobrzeżnej Warszawy odkryła dla siebie niemiecka artystka Jeanne Faust. Na socrealistycznym Stadionie Dziesięciolecia, kiedyś zaliczanym do najpiękniejszych na świecie, a dziś zamienionym na gigantyczny bazar, nakręciła film "Global Girl". <br><br>Zafascynowany Pragą Południe jest fotografik Jean-Marc Moser z Paryża, który na zlecenie tamtejszego konserwatora zabytków dokumentuje sakralną architekturę francuskiej stolicy. Od budowli nad Sekwaną woli warszawski Grochów - kamienice z podwórzami-studniami z czasów carskich, opuszczone fabryki, robotnicze czynszówki budowane podczas kryzysu lat 20. i 30
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego