Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.05 (5)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
zmianom. Islam jako religia nie podlega zmianom, ale filozofia islamska to dziedzina, którą należy nieustannie reformować. Mogłoby to oznaczać jakąś syntezę tradycji muzułmańskiej ze współczesną myślą zachodnią. Reformiści formułują zarzut, że islam stał się w Iranie wyłącznie ideologią polityczną, co jest niedopuszczalną redukcją. Bez pełniejszej demokratyzacji kraju filozofia islamska nie będzie w stanie reagować na zmieniającą się rzeczywistość.

Muhammad Mudżtahid-Szabistari, duchowny, ale reformator, uważa, że w dyskusji nie powinno być tematów zakazanych, nawet jeśli dotyczą Boga i religii. Tym bardziej zaś w odniesieniu do kwestii systemu rządzenia. Za największy autorytet w dziedzinie filozofii politycznej i religijnej, zwłaszcza w kręgach akademickich, uznaje się
zmianom. Islam jako religia nie podlega zmianom, ale filozofia islamska to dziedzina, którą należy nieustannie reformować. Mogłoby to oznaczać jakąś syntezę tradycji muzułmańskiej ze współczesną myślą zachodnią. Reformiści formułują zarzut, że islam stał się w Iranie wyłącznie ideologią polityczną, co jest niedopuszczalną redukcją. Bez pełniejszej demokratyzacji kraju filozofia islamska nie będzie w stanie reagować na zmieniającą się rzeczywistość.<br><br>Muhammad Mudżtahid-Szabistari, duchowny, ale reformator, uważa, że w dyskusji nie powinno być tematów zakazanych, nawet jeśli dotyczą Boga i religii. Tym bardziej zaś w odniesieniu do kwestii systemu rządzenia. Za największy autorytet w dziedzinie filozofii politycznej i religijnej, zwłaszcza w kręgach akademickich, uznaje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego