Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Cosmopolitan
Nr: 10 (18)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
minimum ornamentów i zdobień wynikała kiedyś z niedoskonałości narzędzi, dziś jest przeciwwagą dla wzorniczych cacek, które są dziełami sztuki, pięknymi, ale kompletnie niepraktycznymi. Gładkie, metaliczne powierzchnie zastępuje się chropowatymi fakturami kilimów, plecionek z liści palmowych, ratanu, włókna kokosowego. Barwy Afryki to przede wszystkim paleta kolorów ziemi: czerwienie terakoty, kolory gliny, beże, piasek, brązy, khaki, żółcienie i czernie. Ważny jest również błękit, i to zarówno mocna ultramaryna, jak i jasny błękit lazurowy. Oprócz odważnych połączeń kolorystycznych, niewątpliwie najważniejsze są geometryczne wzory, pełniące często funkcję amuletów chroniących od złych duchów lub zapewniających powodzenie i szczęście. Kobiety z Ghany malują ściany swoich domów we
minimum ornamentów i zdobień wynikała kiedyś z niedoskonałości narzędzi, dziś jest przeciwwagą dla wzorniczych cacek, które są dziełami sztuki, pięknymi, ale kompletnie niepraktycznymi. Gładkie, metaliczne powierzchnie zastępuje się chropowatymi fakturami kilimów, plecionek z liści palmowych, ratanu, włókna kokosowego. Barwy Afryki to przede wszystkim paleta kolorów ziemi: czerwienie terakoty, kolory gliny, beże, piasek, brązy, khaki, żółcienie i czernie. Ważny jest również błękit, i to zarówno mocna ultramaryna, jak i jasny błękit lazurowy. Oprócz odważnych połączeń kolorystycznych, niewątpliwie najważniejsze są geometryczne wzory, pełniące często funkcję amuletów chroniących od złych duchów lub zapewniających powodzenie i szczęście. Kobiety z Ghany malują ściany swoich domów we
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego