Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ożywiające obraz efekty świetlne i akustyczne, a także emocjonalna atmosfera, towarzysząca istnieniu i działaniom tajemnych, potężnych, nieznanych sił; bywają personifikowane w postaciach duchów czy aniołów. Reszta to najwyżej wtrącana fabuła, dla wyobrażenia wszechświata rzecz nieistotna.
Mistyczną przestrzeń dramatu romantycznie zakreślił Manfred. Byron wykorzystał pełnię środków, jakimi dysponuje ludzka wyobraźnia: perspektywa bezmiaru, różnorodne przekształcenia układu elementów widzialnych - głosy kosmicznej natury i duchy zaludniające przestworza. Późniejsze romantyczne dramaty podejmują te wyobrażenia, mimo różnorodności ujęć wpadają w stereotypy. Podobnie ukazywane miejsca, w jakich pojawia się człowiek, podobne gesty, tęsknoty.
Kosmos tworzył przestrzeń znakomicie romantyczną, jako że stanowiła jedyne możliwe środowisko bohaterów, wielkością ducha, marzeń
ożywiające obraz efekty świetlne i akustyczne, a także emocjonalna atmosfera, towarzysząca istnieniu i działaniom tajemnych, potężnych, nieznanych sił; bywają personifikowane w postaciach duchów czy aniołów. Reszta to najwyżej wtrącana fabuła, dla wyobrażenia wszechświata rzecz nieistotna.<br>Mistyczną przestrzeń dramatu romantycznie zakreślił Manfred. Byron wykorzystał pełnię środków, jakimi dysponuje ludzka wyobraźnia: perspektywa bezmiaru, różnorodne przekształcenia układu elementów widzialnych - głosy kosmicznej natury i duchy zaludniające przestworza. Późniejsze romantyczne dramaty podejmują te wyobrażenia, mimo różnorodności ujęć wpadają w stereotypy. Podobnie ukazywane miejsca, w jakich pojawia się człowiek, podobne gesty, tęsknoty.<br>Kosmos tworzył przestrzeń znakomicie romantyczną, jako że stanowiła jedyne możliwe środowisko bohaterów, wielkością ducha, marzeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego