Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 31.01
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
217 tys. pojazdów. Od każdego z nich resort mógłby uzyskać 20-40 tys. złotych. W skali kraju byłoby to 2.3 mld zł. Właściciele pojazdów z kratką wpadli w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy. Jednak urzędnicy wydziałów komunikacji beztrosko rejestrowali pojazdy, nie wymagając świadectwa, a skarbówka na podstawie dowodu rejestracyjnego zwracała podatek VAT. Nakaz oddania tych pieniędzy oznaczałby katastrofę polskiej gospodarki, pracę straciłoby ok. 300 tys. osób zatrudnionych w małych przedsiębiorstwach. Nie zapłacone podatki i zwiększenie bezrobocia kosztowałyby budżet nawet 2.5 mld zł. MF wzięło pod uwagę taki
217 tys. pojazdów. Od każdego z nich resort mógłby uzyskać 20-40 tys. złotych. W skali kraju byłoby to 2.3 mld zł. Właściciele pojazdów z kratką wpadli w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy. Jednak urzędnicy wydziałów komunikacji beztrosko rejestrowali pojazdy, nie wymagając świadectwa, a <orig>skarbówka</> na podstawie dowodu rejestracyjnego zwracała podatek VAT. Nakaz oddania tych pieniędzy oznaczałby katastrofę polskiej gospodarki, pracę straciłoby ok. 300 tys. osób zatrudnionych w małych przedsiębiorstwach. Nie zapłacone podatki i zwiększenie bezrobocia kosztowałyby budżet nawet 2.5 mld zł. MF wzięło pod uwagę taki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego