Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 06.05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
błotem całą wcześniejszą sztukę, krytykę, galerie i muzea. Podważyli niemal wszystkie zasady rządzące obiegiem sztuki. Jako rewolucjoniści stali się idolami i potrafili świetnie obrócić to w komercyjny sukces. Skąd my to znamy? Kłania się Warhol.

Nagroda dla Katarzyny Kozyry na Biennale w Wenecji za "Męską łaźnię" (1999). Dyżurna "panna do bicia" przez wszystkich obrońców moralności i "prawdziwej sztuki" wróciła z najważniejszej imprezy artystycznej w świecie z nagrodą, której nie udało się zdobyć nikomu z rodaków przez poprzednie sto lat. Chichot historii? Sprawiedliwość dziejowa?

"Od Maneta do Gauguina" - wystawa francuskich impresjonistów (2001). Rodacy oszaleli, by obejrzeć drugorzędne prace pierwszorzędnych malarzy. Stąd płyną
błotem całą wcześniejszą sztukę, krytykę, galerie i muzea. Podważyli niemal wszystkie zasady rządzące obiegiem sztuki. Jako rewolucjoniści stali się idolami i potrafili świetnie obrócić to w komercyjny sukces. Skąd my to znamy? Kłania się Warhol.<br><br>Nagroda dla Katarzyny Kozyry na Biennale w Wenecji za "Męską łaźnię" (1999). Dyżurna "panna do bicia" przez wszystkich obrońców moralności i "prawdziwej sztuki" wróciła z najważniejszej imprezy artystycznej w świecie z nagrodą, której nie udało się zdobyć nikomu z rodaków przez poprzednie sto lat. Chichot historii? Sprawiedliwość dziejowa?<br><br>"Od Maneta do Gauguina" - wystawa francuskich impresjonistów (2001). Rodacy oszaleli, by obejrzeć drugorzędne prace pierwszorzędnych malarzy. Stąd płyną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego