Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Magazyn Polski
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1979
po nierównościach gruntu, łez żadnej amortyzacji. Niewielu było amatorów tego pojazdu i po śmierci wynalazcy prototyp sprzedano za pięć marek.
A jednak Drais doczekał się w swoim mieście pomnika: stało się to jednak w kilkadziesiąt lat później, gdy wiek XIX łączył się z dwudziestym a świat ogarnęło szaleństwo jazdy na bicyklu. Bo prawdziwym wynalazcą bicyklu, zbliżonego już do dzisiejszych rowerów był francuski fabrykant, Ernest Michaux. On to wyposażył pojazd, nadal drewniany od koła po kierownicę w pedały, również drewniane, osadzone na przednim kole. W roku 1855 świat otrzymał bicykl budzący, jak chce anegdota, niezadowolenie szewców, gdyż do kręcenia pedałami nie trzeba
po nierównościach gruntu, łez żadnej amortyzacji. Niewielu było amatorów tego pojazdu i po śmierci wynalazcy prototyp sprzedano za pięć marek. <br>A jednak Drais doczekał się w swoim mieście pomnika: stało się to jednak w kilkadziesiąt lat później, gdy wiek XIX łączył się z dwudziestym a świat ogarnęło szaleństwo jazdy na bicyklu. Bo prawdziwym wynalazcą bicyklu, zbliżonego już do dzisiejszych rowerów był francuski fabrykant, Ernest Michaux. On to wyposażył pojazd, nadal drewniany od koła po kierownicę w pedały, również drewniane, osadzone na przednim kole. W roku 1855 świat otrzymał bicykl budzący, jak chce anegdota, niezadowolenie szewców, gdyż do kręcenia pedałami nie trzeba
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego