Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
w., zastępując prostsze techniki formowania i wypalania naczyń. Sprzyjającym czynnikiem ich rozwoju było zniesienie pańszczyzny. Powstały wówczas nowe ośrodki, założone przez garncarzy, przybyłych z miast i miasteczek, w których trudno im było sprostać konkurencji. Garncarze z miejskich warsztatów znajdowali na wsi klientów, do których nie docierały wyroby z żelaza i blachy. Od tego czasu, kiedy mowa o garncarstwie, wiążemy je ze wsią, z kultura ludowa.

Warsztatów wiejskich było dużo. Oblicza się, że na przełomie XIX i XX w. czynne były w ponad 900 miejscowościach, angażując tysiące rękodzielników. Garncarzy ceniono, z profesja wiązano wiele zabobonów, tworzyli na wsi zamknięte klany. Umiejętności formowania
w., zastępując prostsze techniki formowania i wypalania naczyń. Sprzyjającym czynnikiem ich rozwoju było zniesienie pańszczyzny. Powstały wówczas nowe ośrodki, założone przez garncarzy, przybyłych z miast i miasteczek, w których trudno im było sprostać konkurencji. Garncarze z miejskich warsztatów znajdowali na wsi klientów, do których nie docierały wyroby z żelaza i blachy. Od tego czasu, kiedy mowa o garncarstwie, wiążemy je ze wsią, z kultura ludowa. <br>&lt;page nr=254&gt;<br> Warsztatów wiejskich było dużo. Oblicza się, że na przełomie XIX i XX w. czynne były w ponad 900 miejscowościach, angażując tysiące rękodzielników. Garncarzy ceniono, z profesja wiązano wiele zabobonów, tworzyli na wsi zamknięte klany. Umiejętności formowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego