Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
strony, omawiany model znalazł trwałe miejsce w literaturze. Nawiązywało do niego wielu autorów (np. J.H. Williamson oraz M.C. Jenkins i W.H. Meckling), którzy wzbogacając analizę O.E. Williamsona dochodzili ostatecznie do zbliżonych wniosków. Interesujące jest, że sam twórca omawianego modelu w swoich późniejszych publikacjach zajął stanowisko znacznie bliższe teorii "tradycyjnej" niż zajmował pierwotnie.

Maksymalizacja sprzedaży

Stosunkowo duży rozgłos uzyskał model W.J. Baumola, sformułowany w końcu lat pięćdziesiątych. Bazował on na założeniu, że zawodowi menedżerowie bardziej są zainteresowani maksymalizacją sprzedaży, a mówiąc ściślej maksymalizacją przychodu (utargu) ze sprzedaży, niż maksymalizacją zysku. W przekonaniu twórcy modelu maksymalizacja sprzedaży ułatwia
strony, omawiany model znalazł trwałe miejsce w literaturze. Nawiązywało do niego wielu autorów (np. J.H. Williamson oraz M.C. Jenkins i W.H. Meckling), którzy wzbogacając analizę O.E. Williamsona dochodzili ostatecznie do zbliżonych wniosków. Interesujące jest, że sam twórca omawianego modelu w swoich późniejszych publikacjach zajął stanowisko znacznie bliższe teorii "tradycyjnej" niż zajmował pierwotnie.<br><br>&lt;tit&gt;Maksymalizacja sprzedaży&lt;/&gt;<br><br>Stosunkowo duży rozgłos uzyskał model W.J. Baumola, sformułowany w końcu lat pięćdziesiątych. Bazował on na założeniu, że zawodowi menedżerowie bardziej są zainteresowani maksymalizacją sprzedaży, a mówiąc ściślej maksymalizacją przychodu (utargu) ze sprzedaży, niż maksymalizacją zysku. W przekonaniu twórcy modelu maksymalizacja sprzedaży ułatwia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego