Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Na oścież
Nr: 2-3(59)
Miejsce wydania: Bydgoszcz
Rok: 1999
całe życie człowieka. Możemy być nieprzerwanie zauroczeni Jego Osobą, tak jak ci dwaj apostołowie, których Chrystus zdobył swoim sposobem nauczania. Swoim "prezentowaniem się" przed człowiekiem. Ten sposób zapewne fascynuje do dziś. Bóg jest odbierany jako ktoś najbliższy człowiekowi. Wielu jednak podchodzi do Chrystusa jako do ostatecznej instytucji moralnej, tak jak "bogaty młodzieniec": "Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?" (Mk 10)
Człowiek wchodzi w dialog z Chrystusem, aby poczuć się uspokojonym w swoim sumieniu. Rozmowa Jezusa z młodzieńcem toczy się nieustannie w każdej epoce dziejów. Toczy się również dziś.
Pytanie - "Nauczycielu, co mam czynić?" rodzi się w sercu człowieka
całe życie człowieka. Możemy być nieprzerwanie zauroczeni Jego Osobą, tak jak ci dwaj apostołowie, których Chrystus zdobył swoim sposobem nauczania. Swoim "prezentowaniem się" przed człowiekiem. Ten sposób zapewne fascynuje do dziś. Bóg jest odbierany jako ktoś najbliższy człowiekowi. Wielu jednak podchodzi do Chrystusa jako do ostatecznej instytucji moralnej, tak jak "bogaty młodzieniec": "Nauczycielu dobry, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?" (Mk 10)<br> Człowiek wchodzi w dialog z Chrystusem, aby poczuć się uspokojonym w swoim sumieniu. Rozmowa Jezusa z młodzieńcem toczy się nieustannie w każdej epoce dziejów. Toczy się również dziś. <br>Pytanie - "Nauczycielu, co mam czynić?" rodzi się w sercu człowieka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego