Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby wreszcie jakieś prawo wyboru. To zmusiłoby szkoły do inicjatywy, może trzeba by było zwolnień marnych pedagogów? Bezpieczniej jest jednak trwać na garnuszku budżetu... * Wielki przemysł oczekuje oddłużenia na koszt budżetu, czyli podatnika
lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby wreszcie jakieś prawo wyboru. To zmusiłoby szkoły do inicjatywy, może trzeba by było zwolnień marnych pedagogów? Bezpieczniej jest jednak trwać na garnuszku budżetu... * Wielki przemysł oczekuje oddłużenia na koszt budżetu, czyli podatnika
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego