Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
i kawałek cięgna Bowdena.
To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo wrażliwy na uszkodzenia przy upadkach, łatwo się brudzi, nie najładniej wygląda. Z reguły jest to zresztą hamulec ((pojedynczy)), a wówczas siły (pokaźne!) działają niesymetrycznie na widelec teleskopowy.
Mało znana firma hiszpańska Sanglas postanowiła przynajmniej część tych wad wyeliminować. Jak? Bardzo prosto - chowając hamulec czy raczej jego tarcze do wnętrza jak gdyby bębna, nie zapominając wszakże o konieczności doprowadzania
i kawałek cięgna Bowdena.&lt;/intro&gt;<br>To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo wrażliwy na uszkodzenia przy upadkach, łatwo się brudzi, nie najładniej wygląda. Z reguły jest to zresztą hamulec ((pojedynczy)), a wówczas siły (pokaźne!) działają niesymetrycznie na widelec teleskopowy.<br>Mało znana firma hiszpańska Sanglas postanowiła przynajmniej część tych wad wyeliminować. Jak? Bardzo prosto - chowając hamulec czy raczej jego tarcze do wnętrza jak gdyby bębna, nie zapominając wszakże o konieczności doprowadzania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego