Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
celem wszystkich, którzy mieli cokolwiek wspólnego z lotnictwem, poczynając od konstruktorów w fabrykach aż do zapalonych amatorów na prowincji, stało się opanowanie oceanu powietrznego zgodnie z hasłem "powietrze naszym morzem !". Dzięki temu po utworzeniu republiki czechosłowacki przemysł lotniczy rozwinął się bardzo szybko, mimo że w poprzednim okresie monarchia austriacka nie budowała fabryk samolotów na terenie ziem czeskich. Jedynym przedsiębiorstwem z produkcją o charakterze lotniczym był zakład mechaniczny BREITFEL I DANEK w Pradze, który od wiedeńskiej firmy WARCHALOWSKI UND EISLER uzyskał prawo produkcji silników Hiero.
Za granicą Czesi pojawili się po raz pierwszy na samolotach własnej konstrukcji w 1922 r. na mityngu
celem wszystkich, którzy mieli cokolwiek wspólnego z lotnictwem, poczynając od konstruktorów w fabrykach aż do zapalonych amatorów na prowincji, stało się opanowanie oceanu powietrznego zgodnie z hasłem "powietrze naszym morzem !". Dzięki temu po utworzeniu republiki czechosłowacki przemysł lotniczy rozwinął się bardzo szybko, mimo że w poprzednim okresie monarchia austriacka nie budowała fabryk samolotów na terenie ziem czeskich. Jedynym przedsiębiorstwem z produkcją o charakterze lotniczym był zakład mechaniczny BREITFEL I DANEK w Pradze, który od wiedeńskiej firmy WARCHALOWSKI UND EISLER uzyskał prawo produkcji silników Hiero.&lt;/intro&gt;<br> Za granicą Czesi pojawili się po raz pierwszy na samolotach własnej konstrukcji w 1922 r. na mityngu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego