Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 12.12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
i wszyscy producenci mają równe szanse. O kontrakt na dostawę samolotów wielozadaniowych dla Polski starają się trzy koncerny: amerykański Lockheed Martin oferujący F-16 C/D, brytyjsko-szwedzkie konsorcjum SAAB-BAE Systems proponujący gripena i francuski Dassault z samolotem mirrage 2000-5. Zgodnie z uchwaloną latem br. przez Sejm ustawą, budżet państwa ma zagwarantować środki na kupno 60 maszyn, które mają wejść na wyposażenie do 2006 r. Będzie to najdroższa inwestycja w całej historii III Rzeczpospolitej. Wszystkie trzy samoloty reprezentują podobną klasę i możliwości, co potwierdzają także polscy piloci, którzy mieli okazję na nich latać, m.in. były dowódca wojsk lotniczych
i wszyscy producenci mają równe szanse. O kontrakt na dostawę samolotów wielozadaniowych dla Polski starają się trzy koncerny: amerykański Lockheed Martin oferujący F-16 C/D, brytyjsko-szwedzkie konsorcjum SAAB-BAE Systems proponujący <orig>gripena</> i francuski Dassault z samolotem mirrage 2000-5. Zgodnie z uchwaloną latem br. przez Sejm ustawą, budżet państwa ma zagwarantować środki na kupno 60 maszyn, które mają wejść na wyposażenie do 2006 r. Będzie to najdroższa inwestycja w całej historii III Rzeczpospolitej. Wszystkie trzy samoloty reprezentują podobną klasę i możliwości, co potwierdzają także polscy piloci, którzy mieli okazję na nich latać, m.in. były dowódca wojsk lotniczych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego