Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
mniszką, a taniec wedle Roberta Diabła miał mieć za tło ognisty zegar z utworzonymi z płomieni wskazówkami, którego waga przesuwa się między świetlistymi słowami "Zawsze" i "Nigdy". Brutalność kolorystycznych i świetlnych kontrastów unicestwiała czar emanujący z pierwowzoru.
Bunt bohatera dramatów Aleksandra Dumasa miał cechy romantycznej rewolty przeciw porządkowi świata; ale buntował się on tylko w imię własnych, prywatnych ambicji i pasji, nie miał poznawczej dociekliwości, poczucia misji czy dążności przywódczych, raczej sam bywał ofiarą niesprawiedliwego losu. Dumas zubożył psychikę postaci - ale z punktu widzenia sztuki teatru okazało się to posunięciem nader korzystnym: uniknął długich monologów, nużących publiczność, słabo słyszalnych w ówczesnych ogromnych
mniszką, a taniec wedle Roberta Diabła miał mieć za tło ognisty zegar z utworzonymi z płomieni wskazówkami, którego waga przesuwa się między świetlistymi słowami "Zawsze" i "Nigdy". Brutalność kolorystycznych i świetlnych kontrastów unicestwiała czar emanujący z pierwowzoru.<br>Bunt bohatera dramatów Aleksandra Dumasa miał cechy romantycznej rewolty przeciw porządkowi świata; ale buntował się on tylko w imię własnych, prywatnych ambicji i pasji, nie miał poznawczej dociekliwości, poczucia misji czy dążności przywódczych, raczej sam bywał ofiarą niesprawiedliwego losu. Dumas zubożył psychikę postaci - ale z punktu widzenia sztuki teatru okazało się to posunięciem nader korzystnym: uniknął długich monologów, nużących publiczność, słabo słyszalnych w ówczesnych ogromnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego