Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
pierwotnym w stosunku do interpretacji, ale nie determinuje tej ostatniej.
Dzieło sztuki w koncepcji Ingardena jest tworem schematycznym, który jest niedookreślony pod wieloma względami, ponieważ posiada potencjalne momenty i miejsca niedookreślone. Pełnię i konkretność uzyskuje się w procesie odbioru i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów intencjonalnych; obok dzieła sztuki jako schematu intencjonalnego; obok tego, z którym spotykamy się w koncepcji Ingardena przy omawianiu kontekstu artysty, ważny jest byt intencjonalny, jakim jest przedmiot estetyczny, powstający w procesie konkretyzacji u odbiorcy. Do tak pojętego dzieła sztuki należy fundament bytowy (fizyczność) i to, co może być poznane w
pierwotnym w stosunku do interpretacji, ale nie determinuje tej ostatniej.<br>Dzieło sztuki w koncepcji Ingardena jest tworem schematycznym, który jest niedookreślony pod wieloma względami, ponieważ posiada potencjalne momenty i miejsca niedookreślone. Pełnię i konkretność uzyskuje się w procesie odbioru i konkretyzacji w przeżyciu estetycznym. Interesującym jest jeden z dwóch rodzajów bytów intencjonalnych; obok dzieła sztuki jako schematu intencjonalnego; obok tego, z którym spotykamy się w koncepcji Ingardena przy omawianiu kontekstu artysty, ważny jest byt intencjonalny, jakim jest przedmiot estetyczny, powstający w procesie konkretyzacji u odbiorcy. Do tak pojętego dzieła sztuki należy fundament bytowy (fizyczność) i to, co może być poznane w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego