Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
jest rzadkością.
Na rynku krajów Unii Europejskiej można zaobserwować różne czynniki, które powodują nasilenie się konkurencji między firmami w wielu branżach (sektorach). Można do nich zaliczyć:
- nadwyżkę podaży w stosunku do popytu,
- zmniejszające się koszty przestawiania asortymentu produkcji,
- wzrost barier wyjścia z rynku,
- wzrost liczby konkurujących przedsiębiorstw.
Nasycenie rynku jest cechą charakterystyczną wielu branż, zwłaszcza w przemyśle stalowym, produkcji detergentów, w branży farmaceutycznej i w sektorze bankowym.
Liberalizacja i znoszenie wszelkich ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali
jest rzadkością.<br>Na rynku krajów Unii Europejskiej można zaobserwować różne czynniki, które powodują nasilenie się konkurencji między firmami w wielu branżach (sektorach). Można do nich zaliczyć:<br>- nadwyżkę podaży w stosunku do popytu,<br>- zmniejszające się koszty przestawiania asortymentu produkcji,<br>- wzrost barier wyjścia z rynku,<br>- wzrost liczby konkurujących przedsiębiorstw.<br>Nasycenie rynku jest cechą charakterystyczną wielu branż, zwłaszcza w przemyśle stalowym, produkcji detergentów, w branży farmaceutycznej i w sektorze bankowym.<br>Liberalizacja i znoszenie wszelkich ograniczeń między krajami Piętnastki prowadzi do nasilenia się konkurencji cenowej, co odczuwają zwłaszcza przedsiębiorstwa działające dotychczas na swych rynkach krajowych. Firmy o orientacji paneuropejskiej mają szanse na osiąganie korzyści skali
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego