Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
etapie rozwoju stałby się zamknięty (lub częściowo
otwarty) - zmieniłby swoje istotne właściwości, gdyż wtedy należałoby
poddać krytycznej analizie genetyczne lub jakościowe zmiany struktury
systemu na podstawie pojęć potencjalności i aktualności. Powyższe
wątpliwości można sprowadzić do pytania: czy możliwe jest, by
zaistniała istotna zmiana "niezamkniętego" systemu A w system B, który
cechowałby się "zamkniętością"? Lub inaczej: czy system A może zawierać
w swojej strukturze potencjalność zmiany swojej istotnej cechy, jaką
jest jego stosunek do otoczenia? (co dotyczy także zmiany cechy
zamkniętości na częściową otwartość). Oznacza to, że w rzeczywistości
istniałyby takie systemy, w których strukturze zawierałyby się
genetycznie takie zależności, relacje, które po
etapie rozwoju stałby się zamknięty (lub częściowo<br>otwarty) - zmieniłby swoje istotne właściwości, gdyż wtedy należałoby<br>poddać krytycznej analizie genetyczne lub jakościowe zmiany struktury<br>systemu na podstawie pojęć potencjalności i aktualności. Powyższe<br>wątpliwości można sprowadzić do pytania: czy możliwe jest, by<br>zaistniała istotna zmiana "niezamkniętego" systemu A w system B, który<br>cechowałby się "zamkniętością"? Lub inaczej: czy system A może zawierać<br>w swojej strukturze potencjalność zmiany swojej istotnej cechy, jaką<br>jest jego stosunek do otoczenia? (co dotyczy także zmiany cechy<br>zamkniętości na częściową otwartość). Oznacza to, że w rzeczywistości<br>istniałyby takie systemy, w których strukturze zawierałyby się<br>genetycznie takie zależności, relacje, które po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego