Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 29/06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
sposób pomylić z żadnym innym miastem: taksówki, budki telefoniczne, czapki policyjne i oczywiście piętrowe autobusy.

Londyńska komunikacja miejska, choć w godzinach szczytu nieco przeciążona, jest bardzo pomocna w zwiedzaniu miasta, a dzięki piętrusom może być dodatkową atrakcją. Piętrusy stanowią nieco ponad połowę wszystkich londyńskich autobusów. Wykorzystywane są zwłaszcza w zatłoczonym centrum, choć nie brak ich i na trasach peryferyjnych.
Najbardziej charakterystycznym pojazdem londyńskiej komunikacji naziemnej są zaprojektowane jeszcze w latach 50. piętrusy serii Routemaster. Łatwo rozpoznać je po przedniej części nadwozia, przypominającej nieco "buzię" sympatycznego buldoga. Mimo że produkcja tych pojazdów zakończyła się pod koniec lat 60., 900 z nich jeździ
sposób pomylić z żadnym innym miastem: taksówki, budki telefoniczne, czapki policyjne i oczywiście piętrowe autobusy.<br><br>Londyńska komunikacja miejska, choć w godzinach szczytu nieco przeciążona, jest bardzo pomocna w zwiedzaniu miasta, a dzięki piętrusom może być dodatkową atrakcją. Piętrusy stanowią nieco ponad połowę wszystkich londyńskich autobusów. Wykorzystywane są zwłaszcza w zatłoczonym centrum, choć nie brak ich i na trasach peryferyjnych.<br>Najbardziej charakterystycznym pojazdem londyńskiej komunikacji naziemnej są zaprojektowane jeszcze w latach 50. piętrusy serii Routemaster. Łatwo rozpoznać je po przedniej części nadwozia, przypominającej nieco "buzię" sympatycznego buldoga. Mimo że produkcja tych pojazdów zakończyła się pod koniec lat 60., 900 z nich jeździ
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego