Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
o podobnym przeznaczeniu.
Odnosząc tę koncepcję do analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, trzeba zwrócić uwagę na to, że powinna ona być dokonywana dla różnych rynków działania firmy oddzielnie, po czym można przeprowadzić analizę porównawczą. Jednak przez rynek można rozumieć nie tylko pojedynczy kraj, ale np. także grupę krajów charakteryzujących się podobnymi uwarunkowaniami rynkowymi. Może to być rynek krajów Unii Europejskiej, gdzie od 1993r. wprowadza się zasady jednolitego rynku wewnętrznego. W dalszej części opracowania zostanie dokonana charakterystyka uwarunkowań konkurencyjnych na tym rynku z wykorzystaniem niniejszej metody.
Wspomniane konkurencyjne siły rynkowe to:
- rywalizacja między firmami działającymi w danym sektorze,
- siła oddziaływania
o podobnym przeznaczeniu.<br>Odnosząc tę koncepcję do analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, trzeba zwrócić uwagę na to, że powinna ona być dokonywana dla różnych rynków działania firmy oddzielnie, po czym można przeprowadzić analizę porównawczą. Jednak przez rynek można rozumieć nie tylko pojedynczy kraj, ale np. także grupę krajów charakteryzujących się podobnymi uwarunkowaniami rynkowymi. Może to być rynek krajów Unii Europejskiej, gdzie od 1993r. wprowadza się zasady jednolitego rynku wewnętrznego. W dalszej części opracowania zostanie dokonana charakterystyka uwarunkowań konkurencyjnych na tym rynku z wykorzystaniem niniejszej metody.<br>Wspomniane konkurencyjne siły rynkowe to:<br>- rywalizacja między firmami działającymi w danym sektorze,<br>- siła oddziaływania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego