Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia struktury rudymentarnej w strukturę zaktualizowaną. Istnienie struktury rudymentarnej narzuca się jako koniecznie przynależne danemu dziełu sztuki. Jest ona zbudowana przez artystę w racjonalnych i nieracjonalnych aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta determinowana jest nieistnieniem w sytuacji estetycznej, napotykając to "dążenie" odbiorcy, dzieło sztuki, pozbywa się tej determinacji, czyli staje w sytuacji estetycznej, co jest równoznaczne z odebraniem informacji, jaką niesie sygnał inicjujący. Tym samym struktura
chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia struktury rudymentarnej w strukturę zaktualizowaną. Istnienie struktury rudymentarnej narzuca się jako koniecznie przynależne danemu dziełu sztuki. Jest ona zbudowana przez artystę w racjonalnych i nieracjonalnych aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta determinowana jest nieistnieniem w sytuacji estetycznej, napotykając to "dążenie" odbiorcy, dzieło sztuki, pozbywa się tej determinacji, czyli staje w sytuacji estetycznej, co jest równoznaczne z odebraniem informacji, jaką niesie sygnał inicjujący. Tym samym struktura
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego