chcesz usiąść - usiądź". Zdziwiony mnich <br>powiedział: "Nie rozumiem, mistrzu". Changsha odrzekł na to: "Kiedy jest <br><page nr=57><br>gorąco, schładzamy, kiedy jest zimno - grzejemy przy ogniu". Wszystkie <br>najbardziej trywialne czynności są bowiem wyrazem 'absolutnie sprzecznej <br>samotożsamości' 'jaźni jednostkowej' i 'stanu buddy'. Dlatego Dahui Zonggao <br>(jap. Dai'e Soko, 1089-1163) nauczał: "Czerpanie wody, zbieranie chrustu <br>- jakież to cudowne". <br>Bankei Yo taku, zdając sobie sprawę, iż uczniowie nie szukają w sobie <br>samych 'stanu buddy', pouczał ich:<q> "Ci, którzy żyją zgodnie z umysłem <br>'buddy', nie poddają się błądzeniu, iluzji i nie szukają 'oświecenia' poza <br>samym sobą. Siedźcie z 'jaźnią buddy', trzymajcie się tylko 'jaźni buddy', <br>śpijcie z