Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
cień, a potem światło. Sam bezwolnie poddaję się tym podróżom w ciemność - po to być może, żeby zobaczyć światło. Myślę, że cień może mieć siłę ułudy, i jest tak jak w malarstwie: przedmioty zanurzone w czerni tracą w którymś momencie formę i swoje pierwotne kształty. Nabierają zupełnie innych znaczeń. Problematyka cienia pojawia się tylko w obszarze malarstwa kultury śródziemnomorskiej, nie ma jej w innych, na przykład w kulturze Wschodu.
Kiedy zacznie Pan malować czarne obrazy?
Już były. Teraz wracam do światła. Są takie granice, których nie wolno przekraczać - nawet na terenie sztuki. Myślę, że malarz odkrywa czasami światy przerażające, ale nie
cień, a potem światło. Sam bezwolnie poddaję się tym podróżom w ciemność - po to być może, żeby zobaczyć światło. Myślę, że cień może mieć siłę ułudy, i jest tak jak w malarstwie: przedmioty zanurzone w czerni tracą w którymś momencie formę i swoje pierwotne kształty. Nabierają zupełnie innych znaczeń. Problematyka cienia pojawia się tylko w obszarze malarstwa kultury śródziemnomorskiej, nie ma jej w innych, na przykład w kulturze Wschodu.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;Kiedy zacznie Pan malować czarne obrazy?&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Już były. Teraz wracam do światła. Są takie granice, których nie wolno przekraczać - nawet na terenie sztuki. Myślę, że malarz odkrywa czasami światy przerażające, ale nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego